sobota, 21 maja 2016

Kolorowanki antystresowe, czyli sposób na ciekawy weekend

W weekend warto odpocząć robiąc coś relaksującego. Jednym ze sposobów jest oczywiście czytanie książek. Ja chcę wszystkich zachęcić do kolorowania.

Roślinne motywy - kolorowanka



Co najmniej od roku obserwuję nową modę na kolorowanie, która powstałą wśród dorosłych. Taki mały powrót do czasów dzieciństwa i, jak się okazuje, wspaniały sposób na relaks. Z każdym tygodniem różnorodność kolorowanek, wydawana przez różne wydawnictwa, wzrastała i wzrasta nadal.

Przykłady różnych kolorowanek

Przykłady różnych kolorowanek


Kolorowanki mają różne motywy i stopnie trudności. Możemy wybrać motywy roślinne, mandale, kalejdoskopy, koty, konie, ptaki, motywy marynistyczne, motywy hinduskie, motywy z bajek i wiele innych. Niektóre kolorowanki zawierają złote myśli na każdy dzień w roku. Rozmiary książeczek z czarnobiałymi wzorami też są zróżnicowane, więc znajdziemy duży format A4 lub nawet większy oraz wersję kieszonkową. Jak widać każdy znajdzie wersję idealną dla siebie.

Ostatnio zaobserwowałam, że również wydawnictwa prasowe zaczęły wprowadzać do swoich ofert kolorowanki dla dorosłych.

Przykłady różnych kolorowanek


Moja przygoda z kolorowaniem antystresowym zaczęła się jesienią 2015. Już wtedy był spory wybór i miałam duży problem żeby się zdecydować. Ostatecznie kupiłam 2 kolorowanki z serii ”Kolorowanie i bazgranie”. „Roślinne motywy” i „Mandale” podbiły moje serce, a i cena też była przystępna. Po jakimś czasie ta sama seria pojawiła się w Biedronce i wówczas do mojej kolekcji dołączyły ”Hinduskie motywy”. Nigdy nie sądziłam, że wypełnianie kolorem białych pól w misternych wzorach może być tak absorbujące i relaksujące.

Kolorowanie i bazgranie - Wydawnictwo Olesiejuk
Mój wybór: Kolorowanie i bazgranie - Wydawnictwo Olesiejuk


Jestem ciekawa jakie są wasze doświadczenia z kolorowankami i co o tym myślicie?
Pochwalcie się waszą twórczością.



12 komentarzy :

  1. Jeszcze nie miałam w swoich rękach żadnej tego typu kolorowanki ale na poważnie się nad nimi zastanawiam :) Wyglądają na naprawdę świetne zajęcie i od jakiegoś czasu poluję na perfekcyjną dla mnie - szczegółowa i skomplikowana. Osobiście uważam, że kolorowanki to super pomysł :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Upolowanie kolorowanki idealnej nie jest łatwe. Szczególnie teraz gdy jest dostępnych tyle różnych wydań. Powodzenia ;)

      Usuń
  2. Uważam, ze to świetny pomysł na taką formę spędzania czasu, ale ja jeszcze nie próbowałam, ale chyba już na to pora ;) pozdrawiam
    http://reading-mylove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, bo naprawdę warto. Jeśli lubisz audiobooki lub po prostu posłuchać muzyki to możesz połączyć dwie przyjemności.

      Usuń
  3. Mam ich już całkiem sporo i chyba póki co najbardziej przemawiają do mnie te z Zifflina - Doodle Invasion i Doodle Fusion.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat stworki z Doodle nie przemawiają do mnie. Wolę mandale i motywy roślinne.

      Usuń
  4. Ja lubię kolorować, to rzeczywiście odpręża. Mam na swojej półce książkę z motywami roślinnymi. Odkąd bawię się w kolorowanie, ciągle dokupuję coś do mojej sporej już kolekcji kredek, flamastrów, pasteli... Dużo tego kolorowego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię motywy roślinne. A co do kredek, niestety nie mogę się pochwalić dużą kolekcją. Mam 1 zestaw kredek ołówkowych i to mi na razie wystarcza.

      Usuń
  5. Ja mam taką kolorowaneczkę z motywem tatuażów.
    Zawsze chciałam takowego mieć ale jakoś nie mam odwagi, no cóż przynajmniej mogę sobie pokolorować co nie?

    P.S. Widzę, że jesteśmy właścicielkami takich samych telefonów. Piąteczka :)

    Pozdrawiam;*
    http://zacisze-ksiazkowe.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja akurat nie jestem fanką tatuaży, ale cieszę się, że znalazłaś kolorowanki, które przypadły Ci do gustu.

      Usuń
  6. Zawsze to miło oderwać się od komputera i zrelaksować przy kolorowaniu. Tylko ja raczej drukuje sobie kolorowanki stąd: Topcoloringpages.net zamiast kupować albumy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strona wygląda ciekawie. Żeby tak jeszcze drukarka chciała działać.....

      Usuń

Witaj czytelniku! Skoro tutaj dotarłeś, będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad. Dziękuję za przeczytanie kawałka mych przemyśleń o książkach. Mam nadzieję, że los ponownie kiedyś Cię tu przyśle. Za każdy komentarz serdecznie dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...