piątek, 17 czerwca 2016

Recenzja nr 10. „Wyjątkowy rok” – Thomas Montasser



Czasem najbardziej niepozorne i krótki książki, okazują się być najbardziej zaskakujące. Tak też było z „Wyjątkowym rokiem” autorstwa Thomasa Montassera.

Myślałam, że o pracy w księgarni wiem już prawie wszystko. Nic bardziej mylnego. Ta książka pokazała mi jak wielka jest różnica między „sieciówką”, a małą, urokliwą księgarnią, w której nie rządzą prawa marketingu, tylko miłość do literatury.


Opowieść zaczyna się od zniknięcia starej księgarki Charlotte. To tajemnicze zniknięcie prawie do końca pozostaje niewyjaśnione. Nie wiadomo, co się z nią stało. Wyjechała? Została porwana? A może ktoś ją zamordował? Nieprędko się dowiemy.

Główną bohaterką jest Valerie, która przejmuje księgarnię po zaginionej ciotce. Młodziutka, dwudziestoparoletnia dziewczyna studiuje marketing. Do księgarni wchodzi z zamiarem zrobienia porządku i zamknięcia interesu. Nie spodziewa się, że jej życie potoczy się zupełnie inaczej, że zostanie księgarką i będzie szczęśliwa. Podczas porządkowana chaosu, natyka się na różne książki, raczej na wyjątkowe historie w nich zawarte. Z czasem zaczyna doceniać magię książek i tej małej, urokliwej księgarni. Przestaje myśleć o zamknięciu – chce rozwinąć biznes.

Podczas robienia porządków, znajduje wyjątkową książkę, inną niż wszystkie. Historia w niej opisana kończy się niespodziewanie w najciekawszym momencie. Jest niedopisana. Pozostałe strony książki są puste. Valerie uznaje ją za wybrakowaną. Nawet nie podejrzewa, że ta książka odmieni jej życie. Ogromnym zaskoczeniem jest dla niej pojawienie się tajemniczego nieznajomego, który od dawna szuka właśnie tej książki.



Autor już na samym początku mnie zaintrygował i sprawił, że do ostatniego zdania czytałam książkę z zapartym tchem. Ciągle zastanawiałam się, co stało się ze starszą panią i co dalej zrobi Valerie.

Wielu ludzi czyta książki, ale mało kto wiek jak duży wpływ mają one na nasze życie i postrzeganie świata. Ta opowieść intryguje. Do tego bardzo szybko i miło się ją czyta. Książka o książkach nie musi być nudna. „Wyjątkowy rok” jest tego najlepszym dowodem.



Opowieść mnie zachwyciła. Wyobraziłam sobie siebie na miejscu Valerie i zaczęłam jej zazdrościć. Tyle ciekawych książek w zasięgu ręki. Do tego ciekawi klienci, którzy zmieniają Twój pogląd na literaturę, wnoszą coś nowego do Twojego życia. A zakończenie tej historii jest tak zaskakujące, że czuję niedosyt, chcę koniecznie poznać ciąg dalszy. Takie książki zdarzają się rzadko.

A co wy myślicie o „Wspaniałym roku”? Czytaliście? Może moja recenzja Was zachęciła? Podzielcie się swoją opinią w komentarzu.



Tytuł: Wyjątkowy rok
Autor: Thomas Montasser
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 154
Rok wydania: 2016
ISBN: 978-83-7943-902-7



6 komentarzy :

  1. Kiedy przeczytałam początek, stwierdziłam, że to będzie jakiś kryminał. A kryminałów nie lubię, i stwierdziła, że nie zainteresuję się nią, Jednak ta niedokończona książka i tajemniczy nieznajomy bardzo mnie zainteresowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, historia zniknięcia Charlotte jest trochę myląca. Autor miał w tym swój cel. Do końca książki zastanawiałam się na wyjaśnieniem tej zagadki.

      Książka nie jest kryminałem, nie ma też nic wspólnego z sensacją. Jest to intrygująca powieść obyczajowa, którą bardzo dobrze się czyta. Spróbuj - zapewne Ci się spodoba ;)

      Pozdrawiam.
      Kasia

      Usuń
  2. Już sama okładka przyciągnęła mój wzrok, ale opis i recenzja - zachęciły mnie jeszcze bardziej. Jeśli to książka poniekąd o książkach - muszę ją przeczytać :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoja recenzja jak najbardziej mnie zachęciła. Masz rację, czasem krótkie powieści mają lepszy przekaz jak te dłuższe. Z chęcią bym przeczytała, jeśli wpadłaby w moje ręce ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że moja recenzja zachęciła Cię do przeczytania tej małej, niepozornej książki :)

      Usuń

Witaj czytelniku! Skoro tutaj dotarłeś, będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad. Dziękuję za przeczytanie kawałka mych przemyśleń o książkach. Mam nadzieję, że los ponownie kiedyś Cię tu przyśle. Za każdy komentarz serdecznie dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...