piątek, 28 lipca 2017

Recenzja książki nr 25. „Dziewczyna z pociągu” – Paula Hawkins


Thriller nigdy nie był moim ulubionym gatunkiem literackim. Sporo czasu zastanawiałam się, czy spróbować, dać szansę czemuś nowemu. Ostatecznie postanowiłam poznać „Dziewczynę z pociągu” Pauli Hawkins – książkę, o której było głośno przez wiele miesięcy. Przypadkiem trafiła do mnie w formie audiobooka dostępnego w Audiotece (była taka akcja, że za tankowanie paliwa na stacjach Orlen dostawało się darmowy dostęp). Jakie są moje wrażenia? Jak wypada moja pierwsza przygoda z thrillerem i audiobookiem? Zapraszam do przeczytania dalszej części tego posta.

Dziewczyna z pociągu ma na imię Rachel. Jest alkoholiczką, której zawaliło się życie: mąż ją zostawił, straciła pracę… Mimo to codziennie udaje, że chodzi do pracy. Jeździ pociągiem zawsze w tych samych godzinach. Przez szybę ogląda swój dawny dom i jego sąsiedztwo. Bardzo dobrze zna młode małżeństwo, które mieszka na tej samej ulicy, co ona kiedyś. Nigdy ich nie spotkała i z nimi nie rozmawiała, ale dużo o nich wie.

Pewnego dnia Rachel dowiaduje się o tragedii, która ich spotkała – dziewczyna zaginęła. Stało się to, gdy pijana Rachel próbowała się spotkać ze swoim byłym mężem. Co się tak naprawdę wydarzyło tamtego dnia? Czy główna bohaterka ma jakiś związek ze zniknięciem Megan? Jakie tajemnice ujrzą światło dzienne?

Moje pierwsze spotkanie z thrillerem nie było takie złe. Podobał mi się sposób prowadzenia narracji. Historię poznajemy z perspektywy 3 kobiet: Rachel, Anny, która jest obecną żoną jej byłego męża oraz zaginionej Megan. Paula Hawkins stopniowo odkrywa przed czytelnikiem różne mroczne tajemnice bohaterów, motywy ich postępowania i wyjaśnia, co też stało się tamtego tragicznego dnia. Niestety przez co najmniej pół książki akcja toczy się zbyt wolno. Momentami książka mnie nudziła. Sytuacja poprawiła się, gdy elementy układanki zaczęły do siebie pasować i domyśliłam się kto jest winny. Wówczas akcja trochę przyspiesza i zaczyna rzeczywiście wciągać.


Myślę, że „Dziewczyna z pociągu” to dobra książka dla osób, które chcą poznać nowy gatunek literacki, a są zbyt strachliwe, żeby sięgnąć po naprawdę mocną i krwawą opowieść. Mnie emocje wywołane przez tę książkę w zupełności wystarczą. Nadal pozostaję wierną fanką powieści społeczno-obyczajowych i romansów.

Nie było to moje pierwsze spotkanie z audiobookiem. Jako dziecko słuchałam książek z kaset magnetofonowych. Do dziś pamiętam takie tytuły jak „Calineczka”, „Dziewczynka z zapałkami”. Na samą myśl uśmiecham się do wspomnień. A jak było tym razem?

Jak wspominałam na początku, dostęp do „Dziewczyny z pociągu” w serwisie Audioteka dostałam dzięki ich współpracy z Orlenem. Słuchanie było trochę dziwne. Brakowało mi fizycznej książki. Nie docierało do mnie, że w tym samym czasie mogę słuchać i robić coś jeszcze. Także było trochę śmiesznie. Chyba wyrosłam ze słuchania książek… A może to kwestia przyzwyczajenia? Czas pokaże…

Tytuł: Dziewczyna z pociągu
Autor: Paula Hawkins
Wydawnictwo: Świat Książki
Ilość stron: 328
Rok wydania: 2015
ISBN: 9788380310667



Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Witaj czytelniku! Skoro tutaj dotarłeś, będzie mi miło, jeśli pozostawisz po sobie ślad. Dziękuję za przeczytanie kawałka mych przemyśleń o książkach. Mam nadzieję, że los ponownie kiedyś Cię tu przyśle. Za każdy komentarz serdecznie dziękuję.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...